Forever Young

Maruah Seorang Gadis
Thursday, January 26, 2012 . 0 word(s) .

Salam sejahtera,

Entry kali ini agak berat. Buat yang membaca, terutama para pelajar sekalian, saya ingin bertanya: di mana letaknya maruah seorang gadis?..... Jawab dalam hati.

Saya terpanggil untuk menulis entri ini kerana melalui pengamatan saya sekarang, pada pandangan saya, perspektif saya (nak tekankan saya berpendapat) ... maruah bukan lagi aset utama bagi seorang gadis dalam dunia serba moden ini. Tinggal berapa kerat saja yang masih menjaga batas pergaulan, angkat tangan (ingat dalam kelas ker?). Yang masih tahu hukum bersentuhan lelaki dan perempuan?

Yang masih menjaga tatasusila gadis timur, tipikal gadis melayu timur (biar tipikal... pada tempatnya). Tinggal hanya berapa kerat jer. Buktinya? kalau dulu harga diri dijaga dengan baik, naik motor dengan bukan muhrim tu dianggap memalukan, apatah lagi bertepuk tampar. Tapi sekarang? jawapannya lihat sekeliling...

Maaf andai terkasar? Dara? Penting lagi ker? Soalnya... apa hadiah untuk suami nanti? Tak nak kahwin ker? Kalau meninggal sebelum taubat macamana?

Di mana maruah seorang gadis?

Labels: , ,



Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// Forever Young-One Direction